• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2011, Cilt: 4, Sayı: 2


    Kuramsal Eğitimbilim Dergisi cilt 4, sayı 2 Tam Metin

Gelişmiş Bazı Ülkeler İle Türkiye’deki Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimlerinin Karşılaştırılması

  • Öznur Yazıcı, Yüksel Gündüz

  • ÖZET: Bu çalışmanın amacı, gelişmiş bazı ülkeler ile Türkiye’deki öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının nasıl uygulandıgını belirlemek, benzer ve farklı yönlerini karşılaştırmak ve böylece Türkiye’deki hizmet içi eğitim uygulamaları için bir model önerisi sunmaktır. Karşılaştırma, araştırmacılar tarafından seçilen gelişmiş 8 dünya ülkesi ile sınırlı tutulmuştur. Çalışmada önce Türkiye, ABD (Washington), Almanya (Hamburg), Avustralya, Danimarka, Fransa, İngiltere, İsviçre ve Japonya’daki öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin işleyişi detaylı olarak ele alınmıştır. Ardından bu seçilen 8 gelişmiş ülke ile ülkemizdeki hizmet içi eğitim karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise, ülkemizdeki öğretmenlerin bilgi ve becerilerini güncellemek ve derinleştirmek, meslekteki yenilik ve gelişmeleri uygulamalarına yardımcı olmak ve daha da profesyonelleşmelerini sağlamak için başarılı birer eğitim sistemine sahip gelişmiş ülkelerin örnek alınması ve bu çerçevede bazı radikal değişikliklerin yapılmasıyla, nasıl bir hizmet içi eğitim verilmesi gerektiğine dair bir model önerisi getirilmiştir.


    Anahtar sözcükler: Hizmet içi eğitim, öğretmen, model

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |