DERGİ HAKKINDA Odak ve Kapsam •Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, Eğitim, Eğitim teknolojisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Matematik Eğitimi, Fen Bilimleri Eğitimi (Fizik-Kimya-Biyoloji), Fen Bilgisi Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Sosyal Bilimler Eğitimi (Tarih-Coğrafya-Felsefe Grubu), Sosyal Bilgiler Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi, Beden eğitimi, Yabancı Dil Eğitimi, Sağlık Eğitimi ve eğitim ile ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz online bir dergidir. •Dergide daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış çalışmalara yer verilir. Yazar(lar) dergiye gönderdikleri makalenin herhangi bir yerde yayınlanmadığını garanti ederler. Değerlendirme Süreci
•Dergide yayınlanması istenen makaleler önce Editör tarafından değerlendirilir. Derginin yayın ilkelerine uygun görülürse ilgili alan editörüne iletilir. Alan editörü tarafından da derginin yayın ilkelerine uygun görülürse uzmanlık alanından farklı üniversite öğretim üyelerinden iki hakeme gönderilir. Hakemlere değerlendirme yapmaları için 30 gün süre verilir. •Atanan hakem(ler) tarafından değerlendirmenin yapılmaması durumunda Alan Editörü tarafından yeni hakem(ler) atanır. •Hakemlerden makalenin yayınlanması hakkında kabul edilmesine ilişkin olumlu görüş gelmesi halinde makalenin yayınlanmasına karar verilir. •Hakemlerden makalenin yayınlanması hakkında düzeltmelerle kabul edilmesine ilişkin olumlu görüş gelmesi halinde, makalenin hakem görüşleri doğrultusunda gerekli düzeltmelerinin yapılması amacıyla yazar(lar)a gönderilmesine ve yazar(lar) tarafından gerekli düzeltmelerin yapıldığına kanaat getirilmesi durumunda yayınlanmasına karar verilir. Yazar(lar) tarafından gerekli düzeltmelerin yapıldığına dair kanaat oluşmaz ise makale reddedilebilir. •Hakemlerden makalenin yayınlanmasına ilişkin bir olumlu bir olumsuz görüş gelmesi durumunda üçüncü bir hakemin belirlenmesine, üçüncü hakemin vereceği karar doğrultusunda makalenin yayınlanmasına veya reddine karar verilir. •Hakemlerden makalenin yayınlanmasına ilişkin olumsuz (Red) görüş gelmesi durumunda makalenin reddine karar verilir. •Yazar(lar) hakemlerin olumsuz görüşlerine karşı kanıt göstermek koşuluyla itiraz edebilirler. Bu itiraz Yayın Kurulu’nda incelenir ve gerekli görülürse farklı hakem görüşüne başvurulabilir. •Çalışmaların yayınlanabilmesi için yazar(lar) Hakem ve Yayın Kurulu’nun görüş ve önerilerini dikkate almak zorundadırlar. •Yayınlanmış yazıların yayın hakları Kuramsal Eğitimbilim Dergisi’ne aittir. Kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz. Yayın Sıklığı
•Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008-2011 yılları arasında "Hakemli Dergi" statüsüne uygun; Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki sayı olarak yayımlanmış, •Dergi, 2012 yılından itibaren "Hakemli Dergi" statüsüne uygun; Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır. •Yayın Kurulu kararıyla Özel Sayı olarak da yayımlanabilmektedir. Açık Erişim Politikası Bu dergi yayınlanma ile birlikte açık erişimi sağlama politikasını benimsemiştir. Açık erişimin bilginin global değişimini arttırarak insanlık için yararlı sonuçlar doğuracaktır. | ABOUT THE JOURNAL Aim and Scope
•The Journal of Theoretical Educational Science (JTES) is a scientific, peer-reviewed and open access electronic journal and we welcome research and reviews with both theoretical and practical focus on the topics, which include, but are not limited to Biology Education, Chemistry Education, Computer Education and Instructional Technology, Curriculum and Instruction, Educational Sciences, Educational Technology, Elementary Science Education, Foreign Language Education, Geography Education, History Education, Mathematics Education, Philosophy Education, Physical Education, Physics Education, Social Studies Education, Turkish Education. •Copyright Notice The manuscripts submitted to the JTES should be original studies that were not published before or not submitted to anywhere else for publication. Authors are obliged to guarantee that the manuscript was not published anywhere before. Review Process
•First, the studies submitted to the JTES are reviewed by the Editor. The acceptable studies are assigned to a field editor. Appropriate studies are assigned to two reviewers based on their expertise, from different universities. Reviewers are given 30 days for review. •Unless reviewers do review the study, the field editor will assign new reviewers. •Studies that are accepted by reviewers for publication are decided to be published. •Studies that are accepted by reviewers for publication with major or minor corrections are decided to be published if corrections are done in a given time period. If not, studies can be rejected. •Studies that are accepted by a reviewer, but not accepted by another one are decided to be published based on the decision of the third reviewer. In this case, the field editor assigns the third reviewer. •Studies that are rejected by reviewers are decided to be rejected. •The author(s) retains the right to appeal against the reports produced by reviewers. The author(s) should send their reasons for appeal. The appeal will be examined by the editorial board. If the result is positive, the editorial board assigns new reviewers and re-starts the review process. •Authors are obliged to consider the views and suggestions of reviewers and the editorial board to get their studies to be published. •The JTES has the copyright of all published studies. It is forbidden to cite studies without referencing. Frequency of Publication
•The JTES, which is a peer-reviewed journal, was published twice a year between 2008 and 2011: June and December. •Since 2012, the JTES, which is a peer-reviewed journal, has been published online four times a year: January, April, July, October •Special issues can also be published based on the decision of the Editorial Board. Open Access Policy
•The JTES adopts open access policy. Open access to information benefits the humanity as it improves the global value of information. |