• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2011, Cilt: 4, Sayı: 2


    Kuramsal Eğitimbilim Dergisi cilt 4, sayı 2 Tam Metin

Bilişsel Yetenekler Testi Form 6’nın 61–72 Aylar Arasında Olan Çocuklar İçin Geçerlik Güvenirlik Çalışması

  • Gözde İnal, Esra Ömeroğlu

  • ÖZET: Bu çalışma Bilişsel Yetenekler Testi Form-6 (Cognitive Abilities Test Form-6)’nın 61–72 aylık çocuklar için geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak amacıyla planlanmıştır. Araştırma 2008–2009 öğretim yılında Afyonkarahisar ili merkez ilçede Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilköğretim bünyesindeki anasınıflarına devam eden 61–72 aylar arasında olan 380 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada testin güvenirliğini belirlemek amacıyla testin iç tutarlılık katsayısı hesaplanmış ve KR–20 değeri Sözel Boyut için .76, Sayısal Boyut için .82, Sözel Olmayan Boyut için .70 ve BYT Form–6 toplam için .91 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda test tekrar test korelasyon Sözel Boyut için r= 89.5 olarak, Sayısal Boyut için r= 98.9, Sözel Olmayan Boyut için r= 96.8 ve Bilişsel Yetenekler Testi Form–6 toplam için r= 98.4 olarak bulunmuştur. Analizler 61–72 aylar arasında olan çocukların sözel, sayısal ve sözel olmayan muhakeme yeteneklerini ölçmede testin geçerlik ve güvenirlik düzeyinin yüksek olduğunu göstermiştir.


    Anahtar sözcükler:Okul öncesi eğitim, bilişsel yetenekler, muhakeme yeteneği

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |