• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2011, Cilt: 4, Sayı: 2


    Kuramsal Eğitimbilim Dergisi cilt 4, sayı 2 Tam Metin

İlköğretim Öğretmenlerinin Küresel Isınmayaİlişkin Görüşleri

  • Aysel Temelli, Murat Kurt, Songül Keçeci Kurt

  • ÖZET: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin küresel ısınma ve bundan dolayı meydana gelen iklim değişiklikleriyle ilgili görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu Erzurum ilinde, ilköğretimde farklı branşlarda görev yapan toplam 123 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama amacıyla 36 maddeden oluşan bir anket kullanılmıştır. Elde edilen sayısal veriler SPSS’12.0’de değerlendirilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede aritmetik ortalama ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda, öğretmenlerin küresel ısınma ile ilgili oldukça fazla bilgiye sahip oldukları gözlenmiştir. Ancak bu konuda etkili bir öğretim için öğretmenlerin daha çok bilgi edinmeleri gerekir. Çünkü her geçen gün insan yaşamında giderek artan bir tehdit oluşturan küresel ısınma konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi için ilköğretim yıllarından itibaren çevre eğitimine önem verilmelidir.


    Anahtar sözcükler:Küresel Isınma, İlköğretim Öğretmenleri, Çevre Sorunları, Çevre Eğitimi

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |