-
Murat Peker
Eğitim bilimleri ve alan eğitiminde her türlü orijinal çalışmaları kabul eden Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2013 yılındaki ilk sayımızla siz değerli akademisyen ve okurlarımızın karşısındayız. Dergimizin 2012 yılının ilk sayısından itibaren TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı tarafından taranan dergiler listesine alınması yazarlarımız ve bizim açımızdan olumlu bir gelişme idi. Bu gelişme ile birlikte biz de dergimizin makale kabul ve değerlendirme sistemi ile ilgili yeni bir uygulamaya geçme kararı aldık. Bundan sonraki süreçte Kuramsal Eğitimbilim Dergisi aynı web adresinden (http://www.keg.aku.edu.tr) yayınlanmaya devam edecek, ancak makale kabul ve değerlendirme işlemleri online makale kabul ve değerlendirme sistemi olan http://www.emanuscript.org/ adresinden yürütülecektir. Kullanıcı dostu arayüzü ve güncel teknolojileri ile hızlı, güvenli ve kararlı bir çevrimiçi makale kabul sistemi olan emanuscript ile uluslararası standartlarda yayın kabulü ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
2013 Ocak sayımızda da alan eğitimi ve eğitim bilimleri alanına yönelik D. Neslihan Bay ve Fatma Alisinanoğlu tarafından yazılan “Soru Sorma Becerisi Öğretiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sorularının Yapısı Üzerine Etkisi”, Ömer Faruk Kabakçı ve Tarık Totan tarafından yazılan “Sosyal ve Duygusal Öğrenme Becerilerinin Çok Boyutlu Yaşam Doyumuna ve Umuda Etkisi”, Behire Kuyumcu tarafından yazılan “Üniversite Öğrencilerinin Pozitif ve Negatif Duygu Durumlarının Psikolojik İyi Oluşlarını Yordama Gücü”, Şeyma Ulukök, Harun Çelik ve Uğur Sarı tarafından yazılan “Basit Elektrik Devreleriyle İlgili Bilgisayar Destekli Uygulamaların Deneysel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi”, Süleyman Karataş ve Hatice Güleş tarafından yazılan “Öğretmen Atamalarında Esas Alınan Merkezi Sınavın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi”, M. Akif Helvacı, İbrahim Çankaya ve Aynur B. Bostancı tarafından yazılan “Eğitim Denetmenlerinin Görüşlerine Göre Öğretmenlerin Okullarda Değişime Karşı Direnme Nedenleri ve Düzeyleri”, Nuray Fidan, Nil Duban, Aslı Yüksel, Koray Kasapoğlu ve Ahmet Yamaç tarafından yazılan “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Öğretmen Eğitimcilerinin Özellikleri” başlıklı yedi makaleyi siz değerli okurlarımıza sunuyoruz.
Önceki sayılarda olduğu gibi bu sayımızın oluşmasında da emeği geçen değerli hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü borç biliyoruz. 2013 Nisan sayımızda buluşmak dileğiyle…