-
Murat Peker
Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2013 Nisan sayısını siz değerli akademisyen ve okurlarımıza sunmanın sevincini yaşamaktayız. Son zamanlarda dergimize gönderilen çalışmaların sayısının giderek artması bizi memnun etmekte, bununla birlikte düşündürmektedir. Şu an Temmuz sayısı için de yeterli olarak kabul edilmiş makale olmasından dolayı, 2012 Ocak sayısından itibaren her sayıda standart olarak 7 makale yayınlama kararımız, dergimize çalışmalarını gönderen yazarlarımızın ısrarları ile bir sonraki sayılarda değişebilir.
2013 Nisan sayımızda da alan eğitimi ve eğitim bilimleri alanına yönelik Sinan Yörük, Tuğba Akar, Firdevs Çimenci ve Salih Akyel tarafından yazılan “Bilim ve Sanat Merkezlerinde Çalışan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Çavuş Şahin, M. Kaan Demir ve Osman Yılmaz Kartal tarafından yazılan “Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Disiplin Sağlamada Ödül Uygulamalarını Tercih Etme Düzeylerinin İncelenmesi”, Güney Hacıömeroğlu ve Erhan Selçuk Hacıömeroğlu tarafından yazılan “Matematik İşlem Testini Türkçe’ye Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adaylarının Matematik Problemlerini Çözme Tercihleri”, Alattin Ural ve Hakan Ülper tarafından yazılan “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi”, Hüseyin Şimşek tarafından yazılan “Üniversite Öğrencilerinin Okulu Bırakma Eğilimleri ve Nedenleri”, Emine Gül Özenç tarafından yazılan “İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin İşlevsel Okuryazarlık Düzeylerinin Aile Değişkeninin Özelliklerine Göre İncelenmesi”, Tekin Çelikkaya tarafından yazılan “Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programındaki Derslerin Öğrenilme Düzeyleri (Öğretmen Adaylarının Öznel Algıları)” başlıklı yedi makaleyi siz değerli okurlarımıza sunuyoruz.
Önceki sayılarda olduğu gibi bu sayımızın oluşmasında da emeği geçen değerli hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü borç biliyoruz. 2013 Temmuz sayımızda buluşmak dileğiyle…