• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2013, Cilt: 6, Sayı: 2


İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin İşlevsel Okuryazarlık Düzeylerinin Aile Değişkeninin Özelliklerine Göre İncelenmesi

  • Emine Gül Özenç

  • ÖZET:Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin işlevsel okuryazarlık düzeylerinin aile değişkeninin çeşitli özelliklerine göre incelenmesidir. Aile değişkeni içerisinde; ailenin ekonomik durumu, anne-baba eğitim düzeyi, aile türü ve aile içinde ödevlere en çok yardım eden kişi yer almaktadır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılı İstanbul İli Anadolu yakasındaki farklı sosyo-ekonomik özellikteki 1265 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeline göre düzenlenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Ekolojik Kurama Dayalı İşlevsel Okuryazarlık Yaşantısı Ölçeği (EKDİOYÖ) ve kişisel bilgiler formu ile elde edilmiştir. Üç alt boyuttan oluşan ölçekte toplam 32 madde vardır. Ölçeğin toplam Cronbach alfa katsayısı .868 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda; öğrencilerin işlevsel okuryazarlık düzeylerinin ailelerin ekonomik durumuna, anne-baba eğitim durumuna, aile türüne ve ailede öğrencinin ev ödevlerine yardım eden kişi değişkenine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir.


    Anahtar sözcükler: okuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, aile değişkeni

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |