-
Yıl: 2013, Cilt: 6 Sayı: 3
Editörden
-
Murat Peker
Değerli okurlarımız; Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2013 Temmuz sayısını DOI numarası alınmış makalelerle yayımlamanın, siz değerli akademisyen ve okurlarımıza sunmanın sevincini yaşamaktayız. DOI kısaltması ile bilinen Digital Object Identifier (Dijital Nesne Tanımlayıcısı), internet üzerinde yayımlanan bilimsel bir makaleye kolay erişim sağlayan bir numaralandırma ve erişim sistemidir. Bu şekilde DOI numarası verilen bilimsel bir makalenin ayrıntılarına ya da tamamına ulaşılabilir.Zaman içinde makalenin internetteki web sayfalarındaki yeri değişse de DOI içinde yeri değişmez. 2013 Temmuz sayımızda da 9 farklı üniversiteden akademisyenler tarafından hazırlanan alan eğitimi ve eğitim bilimleri alanına yönelik yedi makaleyi siz değerli okurlarımıza sunuyoruz. Bu sayımızda yayımlanan, Etem Yeşilyurt tarafından yazılan “Program Geliştirme Dersinin Öğretmen Adaylarının Program Geliştirmeye İlişkin Bilişsel Farkındalık Düzeyine Etkisi”, Lütfi İncikabı ve Çiğdem Kılıç tarafından yazılan “İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi”, Mustafa İlhan ve Bayram Çetin tarafından yazılan “Matematik Odaklı Epistemolojik İnanç Ölçeği (MOEİÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Gürbüz Ocak tarafından yazılan “Türk Edebiyatı Ders Kitabının Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi”, Elif Taşlıbeyaz ve Aslan Gülcü tarafından yazılan “Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Hakkındaki Görüşleri”, Bülent Baki Telef ve Enes Ergün tarafından yazılan “Lise Öğrencilerinin Öznel İyi Oluşlarının Yordayıcısı Olarak Öz-Yeterlik”, İsmail Şan ve Ali İhsan Boran tarafından yazılan “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Tutum Düzeyleri (Malatya Örneği)” başlıklı makalelerin literatüre katkı sağlamasını umuyoruz.
Bu sayımızın oluşmasında da emeği geçen değerli yayın kurulumuza, hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü borç biliyoruz. 2013 Ekim sayımızda buluşmak dileğiyle…