• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2013, Cilt: 6, Sayı: 4


Türk Halk Masallarının Öğrencilerin İnsani Değerlere Yönelik Tutumlarına Etkisi

  • Mustafa Tahiroğlu, Onur Alp Kayabaşı, R. Gökcen Kayabaşı

  • ÖZET:Bu araştırmada Türk halk masallarından faydalanılarak değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin insani değerlere yönelik tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, sorumluluk, dostluk/arkadaşlık, barışçı olma, saygı, hoşgörü ve dürüstlük gibi insani değerler üzerinde yoğunlaştığı düşünülen bazı Türk halk masalları seçilerek değerler eğitimi yöntemlerine uygun bir şekilde işlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ön-test – son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deney grubu 22, kontrol grubu ise 20 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verilerinin toplanması için her iki gruba deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda “İnsani Değerler Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t testinden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun son test ölçüm sonuçları incelendiğinde deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür [t(40)=8.899, p<0.05]. Bu sonuca göre, Türk halk masallarından faydalanılarak değerler eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinlikler, öğrencilerin sorumluluk, dostluk/arkadaşlık, barışçı olma, saygı, hoşgörü ve dürüstlük gibi insani değerlere ilişkin tutumları ve davranışlarına olumlu bir etki göstermiştir.


    Anahtar sözcükler: değerler, Türk halk masalları, tutum, değer eğitimi

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |