• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2015, Cilt: 8, Sayı: 4


Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi

  • Ayşegül ERGÜL, İsmihan ARTAN

  • ÖZET: Bu araştırma, çocukların ölçme ve veri analizi-olasılık alanlarındaki matematiksel akıl yürütme becerilerini belirlemek için yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle “Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı” geliştirilmiş ve geçerlik-güvenirlik çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Bunun yanı sıra çocuğun cinsiyeti, yaşı, devam ettiği kurum türü ve kuruma yarım/tam gün devam etme durumu, toplam okul öncesi eğitim alma süresi ile ebeveyn öğrenim durumu değişkenlerinin etkisi incelenmiştir. Çalışma grubunu Ankara ili merkez ilçelerinde Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı anasınıfı, bağımsız anaokulu ve özel kreş, gündüz bakımevi ve anaokulundan rastgele seçilen, 60-74 ay arasında olan, tipik gelişim gösteren 204 çocuk oluşturmuştur. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen, bütüncül rubrik türündeki Erken Matematiksel Akıl Yürütme Becerileri Değerlendirme Aracı ve Çocuk Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; geliştirilen aracın geçerli ve güvenilir olduğu bulunmuştur. Sonuçlara göre erkek ve kız çocukların puanları arasında akıl yürütme alan ve türleri bakımından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.


    Anahtar sözcükler: okul öncesi matematik, akıl yürütme, ölçme, veri analizi, olasılık

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |