• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa

  • Hakkında
  • Editörler
  • Yayın Kurulu
  • Hakem Kurulu
  • Online Makale Gönderimi
  • Arşiv
  • Son Sayı
  • Yazım Kuralları
  • Yıl: 2010, Cilt: 3, Sayı: 2


    Kuramsal Eğitimbilim Dergisi cilt 3, sayı 2 Tam Metin

İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme

  • Gürbüz Ocak, Sümbül Dönmez

  • ÖZET: Bu çalışmada, İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerini uygulamaya yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Matematik etkinlikleri tutum ölçeği, 4 ve 5. Sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda geliştirilmiştir. Ölçek 40 maddeden oluşan likert tipi bir ölçektir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliği ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileri arasından tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen 200öğrenciden elde edilen veriler üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla yapılan faktör analizi sonucunda ölçek maddeleri faktör yüklerinin 0.56- 0.80 arasında değiştiği, KMO Kaiser-Meyer-Olkin(Örneklem Oluşturma Uygunluğu Ölçümü) değerinin 0.904, güvenirlik çalışması için hesaplanan, iç tutarlık katsayı (Cronbach alpha) değerinin α=0.919 olduğu görülmüştür. Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına ilişkin bulgular, ölçeğin geçerli ve güvenilir bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir.


    Anahtar sözcükler: Matematik Etkinlikleri, Öğrenci, Tutum Ölçeği

    Tam Metin-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |