-
Yıl: 2012, Cilt: 5, Sayı: 4
Editörden
-
Murat Peker
Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2012 yılındaki dördüncü sayımızla siz değerli akademisyen ve okurlarımızın karşısına çıkmanın gururunu ve sevincini yaşıyoruz. Ayrıca TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı Komitesi tarafından dergimizin 2012 yılı itibariyle veri tabanına alınmasının uygun bulunduğu müjdesini de sizlerle paylaşmak istiyorum.
2012 Ekim sayımızda da alan eğitimi ve eğitim bilimleri alanına yönelik Muhammet Baştuğ ve Hayati Akyol tarafından yazılan “Akıcı Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamayı Yordama Düzeyi”, Hilal Kazu ve Demet Demiralp tarafından yazılan “İlköğretim Birinci Kademe (1.-5. Sınıflar) Programlarının Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirmeye Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Hasan Bozaslan, Gülten Genç, Ahmet Kaya ve Feridun Merter tarafından yazılan “Öğretmenlerin Dersi Planlama, Ortam ve Materyal Hazırlama Yeterlikleri ile Sosyo-Kültürel Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Ümmühan Yeşil Dağlı ve Arif Dağlı tarafından yazılan “1950’lerden Günümüze Türk Yasalarında ve Kalkınma Planlarında Okul Öncesi Eğitim”, Hatice Uysal ve Çağlayan Dinçer tarafından yazılan “Okul Öncesi Dönemde Akran Zorbalığı”, Ender Durualp ve Enver Durualp tarafından yazılan “İlköğretim II. Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”, Barış Çiftçi ve Mehmet Tamer Kaya tarafından yazılan “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Algılarının İncelenmesi” başlıklı yedi makaleyi siz değerli okurlarımıza sunuyoruz.
Önceki sayılarda olduğu gibi bu sayımızın oluşmasında da emeği geçen değerli hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü borç biliyoruz. 2013 Ocak sayımızda buluşmak dileğiyle…