-
Yıl: 2012, Cilt: 5, Sayı: 4
Öğretmenlerin Dersi Planlama, Ortam ve Materyal Hazırlama Yeterlikleri ile Sosyo-Kültürel Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
-
Hasan Bozaslan, Gülten Genç, Ahmet Kaya, Feridun Merter
ÖZET:Bu araştırmada, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin eğitim programlarınauygun olarak dersi planlama, sınıf ortamını düzenleme ve konuya uygun materyal hazırlamadaki yeterlikleri ile sosyo-kültürel özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Anket, Gaziantep il merkezinde ikisi özel, dördü devlet okulu, Nizip ilçesinde birisi özel, altısı devlet okulu ve ilçeye bağlı üç köy okulu olmak üzere toplam16 ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Anketi toplam 159 sınıf öğretmeni yanıtlamıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Çözümleme sonucunda p<.05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar, tablolarlagösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda anne ve babalarının eğitim düzeyi ve maddi durumu yüksek olan, özel okulda çalışan, sınıf mevcudu 15 ile 20 arası olan sınıf öğretmenlerinin lehine anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur.
Anahtar sözcükler: sınıf öğretmeni, sosyo-kültürel özellikler, eğitim ortamı.