-
Hacer Kuzgun, Fatih Özdinç
ÖZ:Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ tabanlı bir öğrenme ortamı olan Edmodo’nun kullanılabilirliğini incelemek ve mevcut kullanılabilirlik sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 akademik yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya dahil edilen öğrenciler daha önceden Edmodo kullanma deneyimi kriterine göre seçilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan 10 maddelik görev listesi, gözlem notları, Moodle ve Facebook kullanım deneyimi, Edmodo ortamının kullanım süresi gibi bilgileri öğrenmeye yönelik sorulan soruların ve “Sistem Kullanılabilirlik Ölçeği (SKÖ)”nin yer aldığı bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde gözlem notları incelenerek gruplandırma yapılmış ve SKÖ puanlandırılmıştır. Verilerin analiz edilmesi sonucunda Edmodo kullanılabilirliğinin orta düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Edmodo sisteminde karşılaşılan kullanılabilirlik sorunlarını gidermeye yönelik ve yeni araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: eğitsel sosyal ağ, Edmodo, insan-bilgisayar etkileşimi, kullanılabilirlik.
ABSTRACT: This study aims to examine the usability of Edmodo and to propose solutions for current usability problems of a learning environment, namely Edmodo. The study group of the study consists of 6 students studying in Computer and Instructional Technologies Education Department of Afyon Kocatepe University in 2016-2017 academic years. The students included in the study were selected according to the experience criteria. The following tools were used for the study: the task list of 10 items prepared by the researcher, observation notes, Moodle and Facebook usage, Edmodo usage time "System Usability Scale (SUS)". In the analysis of the data, the observation notes were examined and grouped. The results of the SUS was scored and evaluated. The study reveals that the usability of Edmodo was moderate. Considering the results and conclusions, some suggestions were offered for further studies.
Keywords: educational social network, Edmodo, human-computer interaction, usability.