• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa / Home

  • Hakkında / About the Journal
  • Editörler / Editors
  • Yayın Kurulu / Editorial Board
  • Hakem Kurulu / Reviewers Board
  • Online Makale Gönderimi / Online Submission
  • Arşiv / Archive
  • Son Sayı / Current Issue
  • Yazım Kuralları / Guide for Authors
  • Yıl / Year: 2016, Cilt / Volume: 9, Sayı / Issue: 1


Araştırmaya Dayalı Öğrenme Temelli Geliştirilen Rehber Materyalin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenme Yeterliği Üzerine Etkisi

The Effect of Guide Material Developed Based on Inquiry-Based Learning on 6th Grade Students’ Competence for Learning Science

  • Meltem Duran

  • ÖZ: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen bilimleri dersinde, “Maddenin Tanecikli Yapısı” ünitesi, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre geliştirilen etkinlik setinin, 6. sınıf öğrencilerinin fen öğrenme yeterliği üzerine etkisini tespit etmektir. Araştırma, bir ilköğretim okulunda iki altıncı sınıf, toplam 42 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel bölümünde, ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun hazırlanan rehber etkinlikleri ile desteklenen fen bilimleri derslerinin, öğrencilerin fen öğrenme yeterliği üzerinde anlamlı etkisi olmadığı belirlenmiş, ancak bazı fen öğrenme yeterliği alt boyutları açısından anlamlı etkisi olduğu görülmüştür.

    Anahtar kelimeler: fen öğrenme yeterliği, rehber etkinlik seti, araştırmaya dayalı yaklaşım, maddenin tanecikli yapısı


    ABSTRACT: The purpose of this study is to determine the effect of an activity set developed according to the inquiry-based learning approach in the unit “Particulate Structure of Matter” on students’ competence for learnıng science. The study was conducted with 42 sixth grade students attending two sixth grade classes of a secondary school. In this study, pre-test and posttest control group experimental designs were used. The findings of the study revealed that science and technology learning supported with the guided activities developed in line with the inquiry-based learning approach have no significant effects on students’ competence for learning science, but have significant effects some competence scale for learning science sub-dimension.

    Keywords: competence for learning science, guiding activity set, inquiry-based learning approach, the particulate structure of matter

    Fulltext-PDF

                                                                                                                                                                   





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |