• İletişim
  •  | 
  • Ana Sayfa / Home

  • Hakkında / About the Journal
  • Editörler / Editors
  • Yayın Kurulu / Editorial Board
  • Hakem Kurulu / Reviewers Board
  • Online Makale Gönderimi / Online Submission
  • Arşiv / Archive
  • Son Sayı / Current Issue
  • Yazım Kuralları / Guide for Authors
  • Yıl / Year: 2016, Cilt / Volume: 9, Sayı / Issue: 1


Editörden / From Editor

  • Murat PEKER

The Relationship between Pre-Service Primary School Teachers' Mathematics Teaching Anxiety and Their Beliefs about Teaching and Learning Mathematics
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Kaygıları ile Matematik Öğretimi ve Öğrenimine İlişkin İnanışları Arasındaki İlişki

  • Kübra Başpınar, Murat Peker

Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
The Effects Of Creative Thinking Activities on Learners’ Creative Thinking Skills and Academic Achievement

  • Remzi Y. Kıncal, Yunus Emre Avcu, Osman Y. Kartal

Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
Examining Levels of Mathematics Teaching Anxiety of Pre-service Teachers

  • Enver Tatar, Yılmaz Zengin, Türkan Berrin Kağızmanlı

Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Görüşleri
Teachers' Perception and Opinions Regarding the Communication Skills of School Administrators

  • Soner Doğan, Şahin Çetin, Osman Koçak

Araştırmaya Dayalı Öğrenme Temelli Geliştirilen Rehber Materyalin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenme Yeterliği Üzerine Etkisi
The Effect of Guide Material Developed Based on Inquiry-Based Learning on 6th Grade Students’ Competence for Learning Science

  • Meltem Duran

Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi
Development of Self-Efficacy Belief Scale for Planning and Organizing Educational Trips to Out of School Settings

  • Aykut Emre Bozdoğan

Metafizik, Fizikötesi mi Fiziküstü mü? Matematiksel Paradigmayla Değerlendirme
Is Metaphysics Hyper-Physics or Over-Physics? Evaluating it with Mathematical Paradigms

  • Şemsettin Dursun, Cahit Taşdemir

Lise Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
An Investigation about High School Students’ Mathematics Anxiety Level According to Some Variables

  • Figen Uysal, Aylin Selışık





Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / AFYONKARAHISAR | Telefon : 0 272 228 14 18 | Faks : 0 272 228 14 19 |