Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin Değerli Okurları, 2016 yılının bu ilk sayısıyla bir kez daha sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni yılın Kuramsal Eğitimbilim Dergisine de bazı yenilikler getirdiğini sizlerle paylaşmak isteriz. 2016 Ocak sayısından itibaren eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimine ilişkin sekiz makaleyi siz değerli okurlarımızın beğenisine sunuyoruz. 2016 yılıyla birlikte Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin İngilizce kaleme alınmış makaleleri de yayımlayacağını ve İngilizce Web sayfasının en kısa sürede kullanıma açılacağını duyurmak isteriz. Bu konudaki çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz. Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2016 Ocak sayısında yayımlanan, Kübra Başpınar ve Murat Peker tarafından yazılan “The Relationship between Pre-Service Primary School Teachers’ Mathematics Teaching Anxiety and Their Beliefs about Teaching and Learning Mathematics”, Remzi Y. Kıncal, Yunus Emre Avcu ve Osman Y. Kartal tarafından yazılan “Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcı Düşünmelerine ve Akademik Başarılarına Etkisi”, Enver Tatar, Yılmaz Zengin ve Türkan Berrin Kağızmanlı tarafından yazılan “Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Yönelik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, Soner Doğan, Şahin Çetin ve Osman Koçak tarafından yazılan “Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Görüşleri”, Meltem Duran tarafından yazılan “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Temelli Geliştirilen Rehber Materyalin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenme Yeterliği Üzerine Etkisi”, Aykut Emre Bozdoğan tarafından yazılan “Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi”, Şemsettin Dursun ve Cahit Taşdemir tarafından yazılan “Metafizik, Fizikötesi mi Fiziküstü mü? Matematiksel Paradigmayla Değerlendirme”, Figen Uysal ve Aylin Selışık tarafından yazılan “Lise Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi” başlıklı makalelerin literatüre katkı sağlayacağını umuyoruz. Bu sayımızın oluşmasında emeği geçen değerli Yayın Kurulumuza, hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü bir borç biliyor, titizlikle yürüttüğünüz çalışmalarınızı dergimize göndermenizi bekliyoruz. 2016 Nisan sayımızda buluşmak dileğiyle… Doç. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Dear Readers of the Journal of Theoretical Educational Science (JTES), We are again glad to present you the first issue of 2016. We would like to share that a new year brings some new features to the JTES. Since 2016, the JTES will publish eight articles related to educational sciences, teacher education and field education. JTES will also publish articles in English as well. Besides, the journal’s website is going to be published in English as soon as possible. We are about to complete this procedure. The first issue of 2016 includes the following articles: “The Relationship between Pre-Service Primary School Teachers’ Mathematics Teaching Anxiety and Their Beliefs about Teaching and Learning Mathematics” by Kübra Başpınar and Murat Peker, “The Effects of Creative Thinking Activities on Learners’ Creative Thinking Skills and Academic Achievement” by Remzi Y. Kıncal, Yunus Emre Avcu and Osman Y. Kartal, “Examining Levels of Mathematics Teaching Anxiety of Pre-service Teachers” by Enver Tatar, Yılmaz Zengin and Türkan Berrin Kağızmanlı, “Teachers’ Perception and Opinions Regarding the Communication Skills of School Administrators” by Soner Doğan, Şahin Çetin and Osman Koçak, “The Effect of Guide Material Developed Based On Inquiry-Based Learning on 6th Grade Students’ Competence for Learning Science” by Meltem Duran, “Development of Self-Efficacy Belief Scale for Planning and Organizing Educational Trips to Out of School Settings” by Aykut Emre Bozdoğan, “Is Metaphysics Hyper-Physics or Over-Physics? Evaluating it with Mathematical Paradigms” by Şemsettin Dursun and Cahit Taşdemir, and “An Investigation about High School Students’ Mathematics Anxiety Level According to Some Variables” by Figen Uysal and Aylin Selışık. We hope that all articles published in this issue will contribute to the literature. Finally, we should also express our sincere thanks to the Editorial Board, reviewers and authors for their invaluable contributions. We also look forward to receiving submissions of sufficient rigor and quality. Assoc. Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe University Faculty of Education |