Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin Değerli Okurları, 2016 yılının ikinci sayısıyla sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz. 2016 Nisan sayısında da eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimine ilişkin sekiz makaleyi siz değerli okurlarımızın beğenisine sunuyoruz. 2016 yılıyla birlikte Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin İngilizce kaleme alınmış makaleleri de yayımladığını ve İngilizce Web sayfasının kullanıma açıldığını duyurmak isteriz. Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2016 Nisan sayısında yayımlanan, Ahmet Kesgin tarafından yazılan “Relationships between Dewey’s Pragmatism and Early Times of Turkish Education System”, Şeyda Gül tarafından yazılan “Biyoloji, Fizik ve Kimya Öğretmeni Adaylarının Bilim-Sözde Bilim Ayrımı Anlayışları”, Gökhan Çetinkaya, Hakan Ülper ve Nihat Bayat tarafından yazılan “Bağlayıcı Kullanımına İlişkin Yanlışların Çözümlenmesi”, Gönül Sakız tarafından yazılan “Etkili Öğretmenlik ve Öğretmen Niteliğinin Geliştirilmesi”, İ. Bakır Arabacı ve Aysel Namlı tarafından yazılan “Okul Geliştirme Konusunda Yöneticilerin Yaşadıkları Sorunlar”, Ramazan Yurtseven ve Aytunga Oğuz tarafından yazılan “Öğretmen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Yapılan Araştırmaların Değerlendirilmesi”, Bülent Akbaba, Selahattin Kaymakcı, Togay Seçkin Birbudak ve Bahadır Kılcan tarafından yazılan “Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimle Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Öğretimine Yönelik Görüşleri”, Nevin Güner Yıldız ve Macid Ayhan Melekoğlu tarafından yazılan “Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaynaştırma Uygulamalarına ve Öğrenim Gördükleri Bölüme Bakışlarının Değerlendirilmesi” başlıklı makalelerin literatüre katkı sağlayacağını umuyoruz. Bu sayımızın oluşmasında emeği geçen değerli Yayın Kurulumuza, hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü bir borç biliyor, titizlikle yürüttüğünüz çalışmalarınızı dergimize göndermenizi bekliyoruz. 2016 Temmuz sayımızda buluşmak dileğiyle… Doç. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Dear Readers of the Journal of Theoretical Educational Science (JTES), We are glad to present you the second issue of 2016. Since 2016, the JTES has been publishing eight articles related to educational sciences, teacher education and field education. Articles in English has also been published as well. Besides, the journal’s website is being published in English now. The second issue of 2016 includes the following articles: “Relationships between Dewey’s Pragmatism and Early Times of Turkish Education System” by Ahmet Kesgin, “Prospective Biology, Physics and Chemistry Teachers’ Conceptions towards Science-Pseudoscience Distinction” by Şeyda Gül, “Analyzing Errors Reference to Use of Connectives” by Gökhan Çetinkaya, Hakan Ülper and Nihat Bayat, “Effective Teaching and Improving Teacher Quality” by Gönül Sakız, “The Problems of Advisers in the Subject of School Development” by İ. Bakır Arabacı and Aysel Namlı, “The Evaluation of Researches Related to Problem Based Learning in Teacher Education” by Ramazan Yurtseven and Aytunga Oğuz, “University Students’ Perceptions about Teaching Ataturk’s Principles and Turkish Revolution History with Distance Education” by Bülent Akbaba, Selahattin Kaymakcı, Togay Seçkin Birbudak and Bahadır Kılcan, and “Evaluating Views of Teacher Candidates from Intellectual Disabilities Program towards Inclusion and Enrolled Teacher Training Program” by Nevin Güner Yıldız and Macid Ayhan Melekoğlu. We hope that all articles published in this issue will contribute to the literature. Finally, we should also express our sincere thanks to the Editorial Board, reviewers and authors for their invaluable contributions. We also look forward to receiving submissions of sufficient rigor and quality. Assoc. Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe University Faculty of Education |