Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin Değerli Okurları, 2016 yılının son sayısıyla sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz. 2016 Ekim sayısında da eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimine ilişkin sekiz makaleyi siz değerli okurlarımızın beğenisine sunuyoruz. Kuramsal Eğitimbilim Dergisinin 2016 Ekim sayısında yayımlanan, Cemal Tosun ve Murat Genç tarafından yazılan “Ortaokul Öğrencilerinin Fen Derslerine Karşı Tutumlarının Belirleyicileri”, Özgün Uyanık, Ümit Ünsal Kaya, Gözde İnal Kızıltepe ve Münevver Can Yaşar tarafından yazılan “Çocuğu Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden Babaların Çocukları ile Olan İlişkilerinin İncelenmesi”, Furkan Özdemir, Murat Duran, Abdullah Kaplan tarafından yazılan “Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları ile Problem Çözme Beceri Algılarının İncelenmesi”, Asuman Seda Saracaloğlu, Fevzi Dursun ve Taner Arabacıoğlu tarafından yazılan “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Elemanlarının Alan Öğretmeni Yeterliklerine İlişkin Düşünceleri”, Mustafa Ulu, Neşe Tertemiz ve Murat Peker tarafından yazılan “İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Sürecinde Yaptıkları Hata Türlerinin Belirlenmesi”, Nadide Yılmaz ve Tuba Gökçek tarafından yazılan “Matematik Öğretmenlerine Yansıtıcı Düşünme Becerisini Kazandırmaya Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitimin Etkililiği”, Şeyda Gül, Mehmet Erkol tarafından yazılan “Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Bilginin Doğası Anlayışlarının İncelenmesi”, Mehmet Yapıcı ve İlker Kösterelioğlu tarafından yazılan “Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine İlişkin Metaforları” başlıklı makalelerin literatüre katkı sağlayacağını umuyoruz. Bu sayımızın oluşmasında emeği geçen değerli Yayın Kurulumuza, hakemlerimize ve yazarlarımıza teşekkürü bir borç biliyor, titizlikle yürüttüğünüz çalışmalarınızı dergimize göndermenizi bekliyoruz. 2017 Ocak sayımızda buluşmak dileğiyle… Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Dear Readers of the Journal of Theoretical Educational Science (JTES), We are glad to present you the last issue of 2016. Since 2016, the JTES has been publishing eight articles related to educational sciences, teacher education and field education. Articles in English has also been published as well. Besides, the journal’s website is being published in English now. The last issue of 2016 includes the following articles: “Secondary School Students’ Predictors of Science Attitudes” by Cemal Tosun and Murat Genç, “An Investigation of the Relationship Between Fathers and Their Children at Preschool Level” by Özgün Uyanık, Ümit Ünsal Kaya, Gözde İnal Kızıltepe ve Münevver Can Yaşar, “Investigation of Middle School Students’ Self-Efficacy Perceptions of Visual Mathematics Literacy and Perceptions of Problem-Solving Skill” by Furkan Özdemir, Murat Duran, Abdullah Kaplan, “Opinions of Computer Education and Instructional Technology Lecturers’ on Field Teacher Competencies” by Asuman Seda Saracaloğlu, Fevzi Dursun and Taner Arabacıoğlu, “Determining the Errors of Primary School 5th Grade Students in Non-Routine Problem Solving” by Mustafa Ulu, Neşe Tertemiz and Murat Peker, “The Effectiveness of In-Service Training for the Development of Reflective Thinking Skills Among Mathematics Teachers” by Nadide Yılmaz ve Tuba Gökçek, “An Investigation of Prospective Science Teachers’ Conceptions towards the Nature of Scientific Knowledge” by Şeyda Gül, Mehmet Erkol, and “re-Service Teachers' Conceptual Metaphors about Philosophy Course” by Mehmet Yapıcı ve İlker Kösterelioğlu. We hope that all articles published in this issue will contribute to the literature. Finally, we should also express our sincere thanks to the Editorial Board, reviewers, and authors for their invaluable contributions. We also look forward to receiving your distinguished submissions. We hope to see you in January 2017. Prof. Dr. Murat PEKER Afyon Kocatepe University Faculty of Education |